התמודדות עם לחץ - למה חשוב לדעת להרפות?

מכירה את זה שקורה לך משהו מסעיר, מישהו אמר משהו, נפגעת, מישהו לא התנהג אליך כמו שחשבת שצריך?

החמות אמרה משהו שמאוד עיצבן,
בן הזוג לא הבין אותך כמו שרצית,
בעבודה לא לגמרי העריכו אותך כמו שקיווית,
וההרגשה היא שאף אחד לא ממש יכול להבין את מה שאת עוברת?

ואז מתחילות המחשבות החוזרות להטריד אותך שוב ושוב. את זקוקה לדבר על זה הרבה פעמים ולפעמים מוצאת מישהי "לחפור" איתה ולפעמים אין גם את מי לשתף.

ואז את ממש סובלת.
את מתחילה להרגיש עצבנית
מגיבה באימפולסיביות.
מרגישה כעס והרבה אנרגיה שלילית שמשפיעה כמעט על כל דבר שאת עושה
והופכת גם לדיכדוך או דיכאון.

אז יש לי בשורה בשבילך!! את ממש לא צריכה לסבול!!
יש דרך לצאת ממעגל של מחשבות שלא שחוזרות על עצמן, מטרידות ולא נותנות מנוח.

הנה מה שאת יכולה לעשות:
  1. שבי על הכיסא. רגליים על הקרקע. תעצמי עיניים. תנשמי.
  2. תשימי לב מה מתעורר שם בגוף עם המחשבות האלה שאת לא יכולה לשלוט בהן והן באות.
  3. תני להן להיות והתמקדי שוב בתחושות הגופניות. מחקרים מראים על ירידה דרמתית במחשבות טורדניות עם התמקדות בתחושות גוף. למשל אני שמה לב שהלב שלי דופק . אני שמה לב ללב הדופק..מה קורה עכשיו בגוף?
  4. אם את יושבת. עימדי! אם את שוכבת קומי וצאי להליכה. טיול רגלי או פעילות גופנית. לפעמים אפילו 50 קפיצות במקום מזיזות את התקיעות של התודעה! ככה פשוט!
  5. פעילות גופנית ותנועה מאפשרת לגוף להפריש סמים טבעיים שעושים לך הרגשת שחרור מופלאה.
  6. נסי לשחרר ולהרפות את הגוף. יש יופי של דמיון מודרך ומדיטציות שונות באינטרנט. לא צריך יותר מ 15 דקות!!
  7. תקראי כמה שורות מספר שמעורר בך השראה!! הדברים הגדולים והמשמעותיים מוציאים אותנו מהטרדות הקטנות והלא מועילות. עוזר לך לצאת מעצמך ולהסתכל על דברים מנקודה רחבה ולא צרה!
  8. עשי פעולה של נתינה. נתינה מאפשרת משמעות. משמעות הינה ההיפך מתיסכול.
זה מה שאני עושה ולי זה עובד! בטוחה שיהיה מועיל גם לך!
שלך באהבה, איילת